Positive does not only refer to the HIV status of Rogeselle and Johnson. It also refers to how they see their condition in a positive way. Rogeselle Monton is a volunteer for a non-governmental organization (NGO) who helps people with HIV/AIDS. On the other hand, Johnson Adora has been newly diagnosed with HIV and is struggling to overcome the AIDS status to live a normal life together with a supportive partner. They provide dynamic personalities and different perspectives to the frightening numbers regarding the HIV/AIDS epidemic in the Philippines.