Hong Kong is one of the most economically developed regions in Asia, with one of fastest paced lifestyles in the world. In recent years, the LGBTQ community has become more hopeful, and started to stand for what they believe in. People work hard for a better future in this small city. In episode one, 'Queer Asia - Hong Kong' invites writer and host Cheuk Wan-chi to introduce her LGBTQ friends to us. We will hear about their unique journeys. Jun Lee, a rising film director, often writes about the various difficult situations gay people face in real life. He discusses his first feature film, Tracey, featuring the story of a transgender woman. Beatrice, a real transgender woman from Hong Kong, talks about her journey from a self-hatred young boy to the confident woman she is today. The newlyweds, William and Clement, share their romantic love story and the feeling of fulfillment they got after becoming lifelong partners. Last but not least, Anthony Man Ho Fung, a pastor, shares the struggle of fighting for LGBTQ rights over the past twenty years. He is devoted to his faith and proud of his past.