As Vietnam LGBTQ movement progresses and queer taboo gradually being abolished, modern queer culture is flourishing. However, the lack of education on queer visibility in history still disconnects the present from the past. Where were we in feudal time? Was there any LGBTQ figure in history? Before the term LGBTQ, what were we? To many, the way forward is to go back, and this film aims to find the answer to native queer identity by telling the story of the Vietnam Queer History. 'Hanoi Queer' is a community organization working for creating a queer-friendly city, where queer people are respected true to who they are and have equal chances in economic, cultural and social life. Vietnam Queer History Month, a Hanoi Queer project, aims to raise awareness about queer visibility in Vietnam history.