Trans-Sit discusses the transgender situation in the Philippines. Ice Seguerra, a famous singer and actor, together with his wife Liza Seguerra-Diño, an actress and head of the government's film agency, take the lead in sharing their struggle and fight for recognition in the Philippine society. Pat Bringas, Veejay delos Reyes, and Bunny Cadag share their views on how the Philippine society treats them as transgender people- from the conflicted reactions of their families to the discrimination at their workplaces. In the 25-minute discussion, we will have a glimpse of how the Philippines is for the transgender community.