How to Survive a Plague
In the early years of the AIDS pandemic, HIV-positive activists - literally fighting for their lives - took on Washington and Big Pharma by forming ACT UP (The AIDS Coalition to Unleash Power) and TAG (Treatment Action Group). Combining theatrical protests with self-taught scientific training, these heroic groups both gave a sense of purpose to the dying and shook up the medical and governmental bureaucracies.