Set on an Island off the South Coast of England, the film tells the story of Anthony and Kyle, and their last night together as Kyle moves away leaving Anthony to look after his terminally ill mother. We Once Were Tide is concerned with exploring the intimate and often unspoken moment in which we give something special away.