A timely youthful lens on love and loss, family and power, and finding hope and inspiration: in a harsh life in Guatemala City, José’s life changes forever when he pursues a forbidden relationship with Luis, a rural migrant worker, and José is thrust into new-found passion, pain and self-reflection. As an art-film and festival favorite, “José” featured at Amnesty International and in leading festivals in 50+ countries and played in USA theatres in major cities. Guatemala is one of the most dangerous, poorest and socially conservative countries - and with the youngest population in all the Americas, it’s ready for change: love, dignity, honesty, hope, inspiration.