John Sinclair was chief engineer while John Barclay poured the concrete, but both have remained lifelong mates since the building of the dam. When one falls gravely ill, the other returns home to Sydney. On a visit to the monolith that defined their young lives, an admission from one of the men cracks open a reservoir of silence, loss and regret between two mature Australian men with hearts under siege; by feelings that were impounded long ago but cannot be contained any longer.