Thomas comes to Berlin to pick up the ashes of his dead son Jan. He clears out Jan´s apartment - the place of a man whom he had not known for a long time. During their lifetime they never had a close relationship and therefore in the beginning everything appears strange and unknown to Thomas. He starts to follow Jan´s traces and starts to take on his identity, meeting Jan´s acquaintances and begins to understand him while simultaneously discovering something new about himself...