Lupe, an indigenous woman, returns to her community after many years of absence. Her reencounter with Rosalía, her best friend from childhood, and the letter she wrote her when they said goodbye, change the course of their lives. Love resurfaces with even greater strength, and now that both of them are adults, they must face their own feelings.