In the daytime, A-Wei is a taoist who parys for revenants in s Funeral House, but is the nighttime he turns himself into Rose and is the most hottest transvestite queen in the Splendid Float. Rose promises his customers to raise the soul of their drown son, A-Yang. To his surprise, it is lover's soul he is going to raise. As a taoist,Rose weeps about his lover with sadness.The musician in the Funeral house cannot help wondering how comes the Taoist has become the family of the dead. Facing such a big lose of his lover, Rose wants to take the momorial tablet home as his wife.Therefore, his colleagues and he come to A-Yang's funeral and his opinion by throwing the wooden divining blocks over and over again. On the funeral ceremony, after the funeral procession and A-Yang family are gone, Rose's colleagues and she are going to hold a big welfare party for A-Yang to memorize their passing love. ''Splendid Float'' is the first film about the transvestite queen in Taiwan and also the first homosexual film of her rainbow plan.