Sung Chi Yu has been happily married for 10 years but has kept a secret from her husband Chi Hung and step-daughter Lai Kei: she is a transwoman. Everything falls apart when her husband discovers this secret. Meanwhile, Lai Kei develops her first emotions for love towards her male classmate Chiu Ling Fung who has been hiding his own battle with gender identity. Since childhood, he dares to think and behaves like a girl but never dares to reveal it to his religious and conservative parents who want him to act like a man. In his teenage years he finds himself exploring the notion of love and identity with the help of an imaginary ideal feminine image named Rose. She springs from his heart and walks by his side through many hardships. Both Chi Yu and Ling Fung have to overcome the prejudice of others to find happiness in themselves.