Violette
Violette Leduc, born a bastard at the beginning of last century, meets Simone de Beauvoir in the years after the war in St-Germain-des-Prés. Then begins an intense relationship between the two women that will last throughout their lives, relationship based on the quest for freedom by writing to Violet and conviction for Simone to have in their hands the fate of an extraordinary writer.