Born in 68
1968. Catherine, Yves and Hervé are 20 years old. They are students and they love each other. The revolt in May turns their lives upside down. Filled with a sense of communal utopia, along with a few friends, they move to an abandoned farm in the Lot region. The need for freedom and personal accomplishment leads them to make choices that end up taking them separate ways. 1989. Catherine and Yves' children are young adults and affront a world that has changed profoundly: between the end of Communism and the explosion of the AIDS virus, the militant heritage of the generation that preceded them has to be updated.