On the night of the year’s largest full moon — a rare total lunar eclipse said to be perfect for confessing one’s love — Geumbok decides to move out of the goblin’s house and focus on her dream of becoming an actor. At the same time, Gildal makes a bold decision and confesses his true feelings to Jigwi. Saddened by Geumbok’s decision to leave, Bihyung takes Samshin’s advice and resolves to win his back. But as he gathers his courage, the evil spirit begins to stir once again in the darkness.