As the rainy season begins at Shidō Academy, Takumi struggles with anxiety and insomnia, praying for the courage to reveal his hidden feelings to Gii. An accident during chemistry class brings Takabayashi and Yoshizawa unexpectedly closer. Noticing Takumi’s distress, Gii tries to share his burden but is quietly pushed away. When a letter from Takumi’s mother arrives, it reopens old wounds, and he collapses in the rain.