The secret of the Red Shadow guards’ short lives is revealed, and Duan Zi'Ang falls ill from overwork, yet still longs for Xiao Shuhe. Shuhe confesses his torment between love and vengeance, hating both Zi'Ang and himself. Sharing nuptial wine and cutting their hair as an oath, they vow that even if life began anew, they would still choose each other.