King of Comics
Ralf König, one of the most successful German cartoonists, became famous with his comic book "The Most Desired Man," which was made into a film in starring Til Schweiger back in 1994. Wittily playing with queer clichés, he also reaches a wide heterosexual audience. In King of Comics, busy filmmaker Rosa von Praunheim (The Einstein of Sex, I Am My Own Woman, Rent Boys) portrays an unpretentious and modest man whom, with brilliant observational skills, has left his outlandish, yet intelligent, incredibly fun and delightfully graphic mark on an entire generation.