Alondra: A Transsexual Diary
Alondra is attractive, poor, an immigrant, a prostitute and transsexual. We follow the life of Alondra (Alberto) through her own self-shot footage, traveling from Spain where she lives, to Thailand where she undergoes complicated surgeries to complete her 'gender reassignment', to New York where she visits her family who knew her only as a boy. The film explores the internal struggle for acceptance of a person betrayed by her own body since infancy who makes the radical decision to change genders.