The Second Life of Thieves
In a small fishing village in Malaysia there are no secrets, unless you are the village elder Mr. Tan. One day he discovers that his wife has disappeared and the rumor is that his best friend Mr. Lai accompanied her. This bit of news is particularly disconcerting for Tan, since he has hidden a love affair with Lai for decades. Tan embarks on a journey with Lai’s daughter in search of past loves and losses. With a fluid camera and poetic lens, director Woo Ming Jin travels 30 years through time to capture the mysteries of the heart and longings of the soul.