1978. While the military coup that assaulted Brazil in 1964 starts to teeter, we follow a romance involving an 18 years old soldier and the cultural ringleader of an anarchist cabaret. Tattoo depicts the conflicts and reflections of a whole generation observed from a marginal perspective. Through the vantage point of the exception, the film elucidates the norm.