After the loss of both parents, 11-year-old Oat faces an uncertain future when his older brother must submit to Thailand's annual military draft lottery. Unable to convince his brother to do whatever he can to change his fate, Oat takes matters into his own hands, resulting in unexpected consequences. Based on stories from the bestselling book "Sightseeing" by Rattawut Lapcharoensap, the film is set in the economic fringes of Bangkok and examines the joys and challenges of growing up in contemporary Thailand. "How to Win at Checkers" is director Josh Kim's debut feature film.