Inspired by the diaries left by Qiu Miao Jin (1969–1995), Taiwan's most renowned lesbian writer, the short centers on the twenty-four hours in the life of Mai, a young expatriate writer who shuts herself in her apartment while writing the final chapter of her novel, Last Words.