Stories of men facing the precipice of deep change in their lives... and the male figures who took them there. A series of stimulating French shorts.
Sofiane lives in a Paris suburb cited. Violent, he tries to be like his band of friends. However, Sofiane is attracted to boys. It embodies its contradictions disarray of idle youth and disoriented, living enclosed on itself.
In Afghanistan, bachas are young male prostitutes obliged to dance, dressed as girls, for a male audience. They are under the control of a master. When You Hear the Bells tells the story of Saman, a bacha, who feels threatened by the arrival of Bijane, a boy younger than him who is destined to take his place. Jealous of this boy, who might steal the feelings and protection of his master, Farroukhzad, he is obliged to initiate Bijane and to teach him to dance.
After an ambiguous Snapchat video featuring Bilal and Adil, rumors start spreading about the two friends. To save their reputation, each of them needs to find a girlfriend. Their hunt for a date doesn't quite go as expected.
Just when he is about to move in with his girlfriend, Michel is overcome with anxiety. To avoid commitment, he'll convince himself he's homosexual.