The Dance of Two Left Feet
Doing poorly in class, Marlon plans to impress his literature teacher, Karen, who moonlights as a dance teacher and choreographer. He hires his fellow classmate Dennis, who also happens to be Karen's dance assistant, to give him private lessons without her knowledge. Through their lessons the two young men grow closer, but Dennis begins to have feelings for Marlon that go beyond friendship that Marlon does not reciprocate. Soon their friendship is strained and Marlon cannot fathom why. When both young men are cast to play leads in Karen's dance adaptation of the Ilonggo epic Humadapnon, it is through dance that Marlon can finally express what he cannot say in words to Dennis.