Queercore: How To Punk A Revolution
What happens when the community you need is not the community you have? Tell yourself it exists over and over, make fan zines that fabricate hordes of queer punk revolutionaries, create subversive movies, and distribute those movies widely—and slowly, the community you've fabricated might become a real and radical heartbeat that spreads internationally. This is the story that Queercore tells, from the start of a pseudo-movement in the mid-1980s, intended to punk the punk scene, to the widespread rise of artists who used radical queer identity to push back equally against gay assimilation and homophobic punk culture.